Logo nedir? Lafız mazmunı olarak kaynak huzurlığı dilimizde amblem olan, bir anlayışin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, mazmunını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak anlayışletmenin yahut organizasyonun dikme olarak yaptığı anlayışi sembolize edebileceği üzere, markanın kendi mazmunı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çhileışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı ciğererik ve anlamlara mevla olabilir.
Sorusu sorulduğunda sözcük mazmunının dışında, birgani logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan nüfus yahut kuruma neyin ve nite aktarıldığı epey önemlidir. özge taraftan logo tasavvur çhileışmasını yapacak nüfus yahut kurumun sizi nite anladığı ve logo çhileışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çhileışma sizin, anlayışletmenizin ve bundan ahir çhileışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çhileışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değanlayıştirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka ciğerin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çhileışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype çabucak çok iş düzı ile faaliyette kâin şirketler ciğerin daha çok tercih edilebilir. Bir numara bir sektörde çalışma gösteren anlayışletmelerin çoğu kez logoları kolü oyun paha. Lakin çabucak ziyade kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda göstermek imkansızdır.
Logo ne anlayışe yarar?
İşletmeler ciğerin logo yahut logotype olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir işletme olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz zaman aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile yanında gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, evet aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çhileışın. Markaların logoları olmadan filhakika marka olmaları neredeyse imkansızdır.
Bu sebeple anlayışletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza üstelik adımlarla devam edebilmek yerine “logo tasavvur” çhileışması ile esaslayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) rapor paha. Ticari markaların, kurumların ve hatta ara sıra kişilerin bir dekorte teşhisnmasını sağlayan anlayışaretlerdir. Tipik bir logo firmaların başkalık edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayan nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, zorlamasız anlaşılır, çizgiırlanması zorlamasız, olabilir evetğunca azca sayıda renkten oluşemtiaıdır. Her çyeksan baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok küçümencik ölçülerde teferruatlar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Ayrıksı firma evet da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya oylumlu beis verir.
Logo düşüncemcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun düşüncemcısı Paul Rand’e göre logoyu üreten düşüncemcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili kuruluşun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin yürekğine birebir olmalıdır. Başkaca kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin tarafıdizi ister rengi ister şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü zaman üstelik sıkıntısızılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün evet da firma ciğerin logo tasarlanacağı zaman o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri hakkında malumat sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı zaman simgenin taşıyacağı mazmun hizmetında bu malumat çok önemlidir.